NBSW Maatwerk vzw is de zusterorganisatie van de Nationale Boomgaardenstichting. Ze wil laaggeschoolde, langdurig werklozen begeleiden om
een weg te vinden naar een volwaardige en  duurzame job op de reguliere arbeidsmarkt of, indien de mogelijkheid zich hiervoor niet stelt, in het maatwerkbedrijf zelf. De NBSW werd opgericht met het oog op de ervaring van de Nationale Boomgaardenstichting en ons doel (een essentiële bijdrage leveren aan het behoud, de bescherming, het beheer, herstel en de verspreiding van hoogstamboomgaarden en aanverwante  landschapselementen en dit voornamelijk met authentieke fruitvariëteiten). Verworven informatie en kennis worden bewaard en in brede kring gecommuniceerd en doorgegeven.
NBSW is een maatwerkbedrijf dat zowel de doelgroepwerknemers als de begeleiders en medewerkers de kans biedt om dankzij intensieve begeleiding hun vaardigheden te ontplooien en hen te  helpen zich te ontwikkelen, zowel op sociaal, maatschappelijk als beroepsvlak. Dit is vaak een lang leerproces, maar elke stap vooruit telt.

Als maatwerkbedrijf staat de NBSW in voor het uitvoeren van verschillende werken in en rond de boomgaard. Deze werken bevatten, maar zijn niet beperkt tot:

• Aanplanten en onderhouden van boomgaarden
  • Het snoeien van bomen en hagen
  • Fruit plukken en rapen
  • Plaatsen van houtwal en afsluitingen
  • Hakselen van snoei- en hakhout

En dit alles aan een sociaal tarief.

Dankzij de aankoop van een mobiele fruitpers een aantal jaren geleden, werd het takenpakket van de NBSW verruimd en werd er meteen ook een oplossing naar voren geschoven voor eigenaars van fruitbomen die hun appels willen laten persen tot een overheerlijk sap. Een reden temeer om fruitbomen aan te planten en het jaarrond te genieten van eigen versgeperst appelsap. De Sapmobiel® trekt jaarlijks tijdens het oogstseizoen op ronde door Vlaanderen om iedereen vanaf 70 kg appels te helpen met het verwerken van hun fruit tot sap. De NBSW zorgt ervoor dat dit allemaal in goede banen geleid wordt.

Voor meer info en prijzen i.v.m. aanleg en onderhoud van boomgaarden kunt u ons altijd contacteren via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of op volgend nummer: +32 (0)12 39 10 36